2016. június 30., csütörtök

Horvátország 2016/5 - Krk sziget: Stara Baška, Baška

Még mindig a KRK szigeti kirándulás napját írjuk.
Krk városa után már Baška következett volna, ahova eredetileg igyekeztünk, de kicsit felcsigázott minket, amit a hasonnevű településről olvastunk. Stara Baška tulajdonképpen "Öreg Baškát" jelent, ami azt sugallta, hogy a felkapott Baška üdülőhely eredeti településéről van szó. Az útikönyv ódákat zengedezett róla, hogy milyen szép és hangulatos, meg ódon, muszáj volt előbb arra kanyarodni.
Hát, mit mondjak, csak az menjen arra, akinek kötélből vannak az idegei, vagy aki adrenalinfüggő. Vagy pasiból van, mert az ilyen szerpentines út nem 4 nőnek való. Egyik oldalon a szakadékos part, másik oldalon a sziklás hegyoldal. Semmi más szárazföldi megközelítési lehetőség nincsen. És ha még mindez nem elég a hangulathoz, jóval Stara Baška előtt, a csupasz, ámde jócskán meredek úton végig ott parkolnak a nyaralók kocsijai. Értem én, hogy máshol nincs parkoló, de egy szűk szerpentinen közlekedni, aminek a felét parkoló kocsik, neadjisten a hozzájuk igyekvő emberek foglalják el, na, ez azért mégiscsak sok.
A táj amúgy valóban gyönyörű.
Már majdnem elértük a települést, amikor az út szélén végre találtunk egy pihenőt. Üdítőzés közben úgy döntöttünk, nekünk ennyi elég volt Stara Baškából, haladjunk inkább a kitűzött célunk felé, várnak a gyerekek. Jól tettük, hogy visszafordultunk, mert innen még sokkal hosszabb volt az út Baškába, mint ahogy mi azt gondoltuk.

A Baška nevű üdülőparadicsom Krk szigetének déli részén található. Szerintem köze nincs Stara Baškához. Hatalmas település, a partja félköríves és rengeteg az ember és a túristaiparra épült szolgáltatóegységek. Az én ízlésemnek ez már egy kicsit sok, de elfogadom, hogy a fiatalok az ilyesmit szeretik.
Pistiék már nagyon vártak minket a gyerekekkel. Kis fürdőzés után nekiálltunk a grillezett hatalmas vacsorának (szerintem ebédre vártak minket), de sajnos utána azonnal indulnunk kellett, mert még hosszú út állt előttünk visszafelé a saját apartmanunkig a szárazföldön.
Elég sok volt ez egy napra, máskor okosabban kell megszerveznünk a kirándulásainkat.